dinsdag 19 juli 2011

Van alles wat

Deze ochtend niet in de Braakman gevogeld maar we zijn met het gezin naar Retranchement geweest. Er was een markt wat niet echt interessant was dus werden de wallen om de stad maar opgezocht. Er zouden hier boomkikkers moeten zitten maar ondanks vele braamstruiken afgezocht te hebben heb ik ze helaas niet gevonden. Verder was het wel erg mooi met verschillende zomertortels, spotvogels, een ooievaar en ringmussen. Tevens zitten er veel zwartsprietdikkopjes, oranje en bruin zandoogjes en de nodige sprinkhanen.

Zwartsprietdikkopje
Als we hierna nog even in de duinen stoppen zien ik opeens een jonge koekoek zitten die op enkele meters te benaderen is. Gaaf!!

Koekoek
Thuis aangekomen fiets ik nog even door de braakman waar ik begeleidt wordt door meer dan honderd greppelsprinkhanen. Je wordt er werkelijk waar helemaal gek van!! Behalve dat zie ik nog wat witgatjes, zwartkopmeeuwen, een zomertortel en weer de graszanger!

Ook zoek ik nog eventjes naar wat libellen maar verder dan azuurwaterjuffers, gewone, tang- en zwervende pantserjuffers kom ik niet.

Gewone pantserjuffer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten