maandag 25 juli 2011

Toch 'n leuk dagje

Vanochtend fiets ik eerst weer naar de kreek, het gebiedje ten oosten van Hoofdplaat, waar nog steeds een aantal lepelaars staan te rusten, enkele hebben weer kleurringen. Tevens lopen er nog steeds een aantal zwarte ruiters, (ijslandse) grutto's, bosruiters en oeverlopers rond.





Gekleurringde lepelaars
Als ik hier ben uitgekeken verplaats ik me met m'n fiets richting de kijkhut bij Nummer Eén. Er lopen wat groenpoten, rosse grutto's, bonte strandlopers, krombekstrandloper en meer van dat soort spul. Uiteraard zitten er verder ook de nodige zwartkopmeeuwen etc.

Rosse grutto's
"s Middags zijn we met z'n allen naar een struisvogelboerderij gegaan, ook leuk!




Struisvogels in alle soorten en maten
 Op de terugweg nog even langs de Sophiapolder waar ik nog even rondloop. Dat levert nog de nodige kemphanen, oeverlopers, bosruiters, een goudplevier, kluten, geoorde futen, dodaars en verder de normalere dingen op. Al met al toch nog een aardig leuk dagje!

Geoorde fuut

Goudplevier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten