donderdag 21 juli 2011

Toch leuk..

In de Braakman aangekomen zie ik al gauw enkele zomertortels, wat roodborsttapuiten en hoor ik de nodige sprinkhaanzangers. Op de plek van de graszangers aangekomen hoor ik tot mijn grote vreugde verschillende graszangers zingen!! Na wat heen en weer gefiets en geloop tel ik er uiteindelijk drie. Gaaf!! Helaas lukt het me erg slecht om ze te zien en laat staan te fotograferen.


In de plasjes een stukje verderop lopen nog de nodige groenpootruiters, oeverlopers, een bosruiter, enkele kluten en er zwemmen de nodige zomer- en wintertalingen en mijn eerste smient van de vakantie. Hierna fiets ik nog een stukje door naar nog enkele andere plasjes waar wat groenpootruiters, zwarte ruiters en een witgatje staan. Ook ben ik nog net de getuige van een dikke oranje staart die achter het riet verdwijnt, een vos mag ik aannemen. De kleine zilverreigers zijn ook nog het vermelden waard.
Groenpootruiter
Vanochtend niet echt spectaculaire dingen maar toch leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten