maandag 1 augustus 2011

Hoek van Holland

Vanmiddag ga ik samen met mijn vader en zusje mijn broer wegbrengen naar Hoek van Holland omdat hij vanaf daar met de boot naar Engeland hoopt te gaan om daar een paar weken te verblijven. Als hij op de boot zit duurt het nog even voordat hij vertrekt dus bewonder ik nog even de huiskraaien. Ik zie er in totaal nu zeven waaronder ook jonge vogels, leuk!


Huiskraai
Hierna rijden we nog even naar de duinen om daar de blauwvleugel- en duinsabelsprinkhaan te zoeken. Als we net tien meter van de auto gelopen zijn hoor ik al duinsabelsprinkhanen zingen, die is binnen! Op de eerste plek waar ik ze tegenkom hoor ik er in totaal 4 en verder in de duinen hoor ik er nog een paar, leuk!

Duinsabelsprinkhaan
 Als we op de plek van de blauwvleugelsprinkhaan gekomen zijn duurt het ook niet lang voordat we deze hebben. In totaal zien we er vier met die prachtige blauwe vleugels, gaaf!!

Blauwvleugelsprinkhaan
Vanavond is de eerste telling weer op De Gorzen maar het is nog erg saai en we komen niet verder  dan 2 blauwe reigers en een wulp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten