donderdag 25 augustus 2011

Watersnip

Vanmiddag is Polder Sandelingen op een tafeleend en wat oeverlopers erg stil. Aan de andere kant van de snelweg bij het Dierenpensioen is het precies hetzelfde maar dan wordt ik opgeschrikt door een plevieren-geluid boven mijn hoofd. De de vele meldingen van morinelplevieren de laatste dagen staat mijn camera gelijk klaar zodat ik alleen nog maar hoef te klikken om het geluid op te gaan nemen. Tijdens mijn opname roept hij nog drie keer maar helaas is dat niet hoorbaar op de opname door de wind en naastgelegen A16. De plevier tijdens het opnemen ook in de kijker gekregen en leek wat forser dan goudplevier met bredere vleugels en een trage vleugelslag. Op de opname bleek thuis nog wel soort van plevierenroep te staan maar die blijkt overeen te komen met de roep van een dodaars, zie verder ook dit topic.

In Waalbos zie ik bij één van de twee nieuw-aangelegde gebiedjes twee tapuiten en een gewonde watersnip. Hij probeert samen met vier van zijn vriendjes op te vliegen maar valt gelijk weer naar beneden. Het vangen van dit beestje levert niet veel moeite op en er is weer een nieuw handsoort bij! Na Jan gebeld te hebben komt hij nog even kijken naar dit kleine beestje met een enorme snavel. Ik besluit hem in m'n fietstas te stoppen en thuis de dierenambulance te bellen omdat hij wat gewond is aan zijn vleugel. Dat blijkt een goede keus wat de ambulance is er pas na een dik anderhalf uur.



Watersnip

Geen opmerkingen:

Een reactie posten