dinsdag 2 augustus 2011

Gouden sprinkhaan

Bij Oud-Beijerland waren de laatste dagen enkele gouden sprinkhanen gezien en aangezien deze soort nog ontbreekt op mijn lijst en ik nu toch niks te doen heb vanochtend daar maar even heengereden om daarna groene glazenmakers te gaan zoeken in de Krimpenerwaard. Onderweg naar Oud-Beijerland loop ik nog even door Waalbos waar ik nog een witgat en 23 watersnippen opstoot. Verder is het erg rustig.

Op de plek aangekomen zingen er overal zuidelijke en gewone spitskopjes, bramensprinkhanen en verder de normale ratelaars, bruine sprinkhanen en krassers en even later hoor ik ook een gouden sprinkhaan! Hij verplaatst zich best veel maar uiteindelijk lukt het me toch om hem mooi op de foto te krijgen, leuk!!

Gouden sprinkhaan
Als ik hier ben uitgekeken stap ik weer op de fiets richting Oudekerk aan de IJssel. Eerst door de Heinenoordtunnel, door Barendrecht, Rotterdam, de Brienenoord wordt overwonnen, dan de Algerabrug en dan door Krimpen over de IJsseldijk naar de bewust sloten die vol gegroeid zijn met krabbenscheer, dé plant van de groene glazenmaker. Na heel wat sloten met krabbenscheer gecontroleerd te hebben en alleen wat vroege glazenmakers gezien te hebben houd ik het na een paar uur voor gezien en fiets weer naar huis. Nog maar eens proberen in de vakantie.



's Avonds op De Gorzen nog een mooie eerste kalenderjaar geelpootmeeuw die samen met een grote mantel op de Noord zwom maar verder was het erg rustig. Nog wel een mooie struiksprinkhaan.

Struiksprinkhaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten