donderdag 2 juli 2015

Rondje Rhenen met mooie afsluiter

Met deze temperaturen is het eigenlijk niet te doen om overdag rond te lopen, maar vanavond fiets ik nog een rondje in de buurt van Rhenen. De grote karekiet die nog steeds in de Blauwe kamer zit te zingen is het hoofddoel, aangezien ik die in juli nog moet voor de eeuwige maandlijst. Onderweg daarnaartoe is duidelijk dat inmiddels de greppelsprinkhanen ook weer groot genoeg zijn om hun gezoem te laten horen. Op de dijken langs de Rijn is het weer een lawaai vanjewelste door deze fraaie sprinkhanen.
Greppelsprinkhaan
Vanuit de verte hoor ik even later al de grote karekiet krassen, en even later laat die zich in het rietkraagje ook nog even mooi zien als die omhoog klimt in het riet.
Blauwe kamer
Verder is het rustig in het gebied met de gebruikelijke lepelaars, een ijsvogel en opvallend genoeg ook nog een grote zilverreiger.
Grote zilverreiger
Terug naar huis fiets ik over de Grebbeberg, en dat levert uiteindelijk voor mij de mooiste ontmoeting van de avond op. Op zo'n 25 meter voor me staat er namelijk opeens een boommarter op het pad! Een paar seconde staart hij me aan voordat hij weer het bos in vlucht. Mijn eerste boommarter en die vormt een mooie afsluiting van deze zwoele zomeravond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten