zaterdag 4 juli 2015

Koereigertje scoren bij de buren

Het is echt weer rustig op vogelgebied, dus vanochtend durf ik het wel aan om de Alblasserwaard weer eens met een kort bezoekje te vereren, en wel voor een koereiger die daar al enige tijd rondhangt. De soort heb ik nog nooit gezien in juli, dus voor mij reden genoeg om de stap van IJsselmonde weer eens te maken... In Polder Blokweer is het de reiger even later in een groepje koeien snel gevonden, het blijft toch een leuk gezicht zo'n beest die tussen de koeien doorloopt.
Koereiger
Hierna uiteraard weer snel terug naar IJsselmonde, waar ik de Crezéepolder maar weer check. Het is niet spectaculair in de polder maar een geelpoot- en pontische meeuw staan wel weer tussen de meeuwen, net als de eerste geringd voor me in de polder die me helaas nog wel te slim af is... Verder weet ik me nog even met een gele kwikstaart te vermaken, erg fraaie beestjes!
Crezéepolder
2kj pontische meeuw
Gele kwikstaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten