zaterdag 5 juli 2014

Nuttig middagje met eerste geringde kokje voor Sophia

Vanochtend is het erg triestig weer, maar vanmiddag besluit ik toch nog een rondje te maken door Ambacht en Zwijndrecht, en daarbij ook nog even de Sophiapolder te bezoeken. Het eiland is ook de plek waar ik begin en het leukste is eigenlijk wel de eerste kokmeeuw ooit die ik aflees op het eiland. Het kost wat moeite door de bagger, afstand en begroeiing, maar uiteindelijk heb ik hem compleet. Het gaat om de Duitse vogel W[AF245], erg leuk!

Kokmeeuw W[AF245]
Verder zijn een tweetal boomvalken, havik, ijsvogel, alweer zo'n 150 kemphanen, tientallen grutto's en tureluurs ook wel interessant en lees ik nog een kleine mantelmeeuw af. In Zwijndrecht lees ik hierna nog een knobbelzwaan en nog een kleine mantelmeeuw af waardoor het toch nog een vrij nuttig middagje is geworden.

Kleine mantelmeeuw W[SM]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten