woensdag 23 maart 2011

Polderen op IJsselmonde

Vanmiddag uit school eerst naar de bekkentrekker geweest en daarna even naar Polder Sandelingen. In het gebied zie ik in totaal 9 slobeenden waarvan 4 paartjes en een vrouwtje. Eén paartje laat zich leuk bekijken als ze op de kant zitten en het lukt me om een aardig foto ervan te maken net als van een mannetje krakeend.


Slobeend (bovenste twee man, onderste vrouw)
Verder zie ik in het gebied nog 2 paartjes wintertaling, een paartje smient en verder eigenlijk niks noemenswaardig.
Krakeend (man)
Aan de overkant van de snelweg, in Polder Sandelingen West zit erg weinig maar wel lukt het me om mooie foto's van een mannetje torenvalk te maken. Ik ben er zelf erg content mee en vind het ook erg leuk dat het steeds beter gaat met foto's maken!

Torenvalk (man)
Bij Waalbos struin ik nog even door wat weilandjes of er misschien al zomertalingen zitten. Helaas is dat neit het geval maar er zitten nog wel 3 paartjes wintertaling, een paartje bergeend, 2 paartjes slobeend, 7 smienten, groene spechten en 19 watersnippen.

Terwijl polderen eigenlijk onmogelijk is op IJsselmonde is het me toch gelukt om vanmiddag alleen maar in polders te vogelen en niet zonder succes!P=


Geen opmerkingen:

Een reactie posten