woensdag 16 maart 2011

Nieuwe telescoop!

Vandaag heb ik officieel mijn nieuwe telescoop in gebruik genomen, de Swarovski Habicht AT 80. Deze telescoop is heel wat beter dan mijn oudere telescoop. Aangezien ik vandaag ook jarig ben kan ik maar even naar buiten na schooltijd om hem uit te gaan proberen. 



Niet lang nadat ik uit school ben thuis gekomen ga ik richting de Crezéepolder. Ik zie een kramsvogel, 2 roeken, een rietgors en een torenvalk. Ook probeer ik wat foto's te maken door de telescoop wat erg goed lukt! Ik fiets hierna nog even gauw richting de Veerse Dijk om te kijken of de zwarte roodstaart al weer terug is bij de broedplek. Dat blijkt helaas niet het geval maar wel erg leuk is mijn eerste boerenzwaluw die laag over de dijk richting noordoost vliegt. Vroeg!! 

Torenvalk
Roek


Rietgors
Als de visite thuis is maak ik wat foto's in de tuin waarvan het resultaat niet slecht is al zeg ik het zelf!

Heggenmus

Roodborst


Paartje vink

Turkse tortels

Nadat de visite vertrokken is ga ik nog even naar Polder Sandelingen samen met Jan. We zien in totaal 7 paartjes wintertaling, 10 slobeenden, 3 tureluurs waarvan één er fanatiek aan het baltsen is en een ander zich mooi laat bekijken, een dodaars en enkele watersnippen. 

Tureluur

Knobbelzwaan

Kievit


Geen opmerkingen:

Een reactie posten