maandag 14 maart 2011

Polder Sandelingen

Foto's en een link van een filmpje bij het verslag van zaterdag toegevoegd.

Vanochtend op weg naar school zie ik in tegenstelling tot andere keren best wel wat leuke dingen. Zo zie ik als ik door Polder Sandelingen fiets een tureluur en aan de andere kant van het gebied hoor ik behalve nog een tureluur ook een grutto! Verder zingen de rietgorzen weer volop en op de waal zwemmen maarliefst 3 dodaarzen. Als ik in Rijsoord langs de Waal fiets komt er ook opeens een grote zaagbek meevliegen die Het Waaltje volgt. Leuk!

Vanuit het schoolraam zie ik nog een grote zilver, 2 groene spechten en wat groepjes spreeuwen en kauwen overkomen.

Uit school naar Polder Sandelingen gegaan waar ik een tureluur foerageerde net als 8 slobeenden en 9 wintertalingen. Er zaten wat rietgorzen, een zingende groene specht, 3 paartjes scholeksters en verder enkele baltsende kieviten. Ook vlogen er nog 2 grote zilverreigers en enkele blauwe reigers over.
Kuifeenden
Aalscholver
Kievit en tureluur
Slobeend (man)
Op de naast de begraafplaats zitten ook enkele tjiftjaffen te zingen en ik stoot er nog een watersnip. 
Aan de andere kant van de snelweg zie ik nog 3 watersnippen, wat kieviten en heel hoog zeilt er een lepelaar over richting het zuiden.

1 opmerking:

  1. Weer een lepelaar gemist :(
    Ik had geen tureluur, wel 2 grutto's in de PSA.
    Geen overtrekkende kokmeeuwen vanuit school? Ik heb verschillende V's gezien. Ook verschillende vinken, dagtotaal van ongeveer 150.

    BeantwoordenVerwijderen