maandag 10 oktober 2011

Veel pap, geen krenten

Deze week heb ik een zogenaamde LOB-week waarbij ik bij bedrijven en instellingen en dergelijke op bezoek ga maar vandaag hoef ik maar even naar school en ben dus weer snel thuis. Aan het eind van de ochtend ga ik nog even naar de Crezéepolder in de stille hoop er misschien weer een ijsgors te vinden, maar helaas... Wel zitten er zo'n 150 veldleeuweriken, 60 graspiepers, 75 kneuen, wat rietgorzen en watersnippen. Veel pap dus maar geen krenten.


Vanmiddag nog zo'n drie uur gevogeld, begonnen in Polder Sandelingen waar behalve de eerste drie smienten van het najaar ook nog een slobeend, wat wintertalingen en tafeleenden zaten. Een tweetal knobbelzwanen liet zich echter nog wel leuk fotograferen.



Knobbelzwanen
In Waalbos is de eerste akker die ik doorloop gelijk succesvol met 49 watersnippen, zo'n 15 veldleeuweriken en een tiental graspiepers. In het natte gedeelte kan ik geen bokjes meer vinden en ook de dodaarzen lijken verdwenen, wel zie ik nog 3 tapuiten. 

Op een ander tweetal akkers stoot ik een groep van zo'n 125 graspiepers, 35 veldleeuweriken en 40 kneuen op. Helaas ook hier niks leuks er tussen maar 3 grote zilverreigers zijn nog wel het noemen waard. 

Grote zilverreigers
Nog een paar andere akkertjes levert nog wat meer graspiepers, kneuen, watersnippen en veldleeuweriken op. Vandaag dus erg veel pap maar helaas geen krenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten