maandag 31 oktober 2011

Twee grote piepers, maar ja...

Tijdens mijn tweede lesuur krijg ik een sms'je van 'zieke' Jan dat hij 2 grote piepers in de Crezéepolder heeft gevonden, leuk! Uiteraard ben ik van plan daar uit school langs te gaan maar dan zie ik in een tussenuur dat er een nieuwe soort voor Nederland is gevonden, een langstaartklauwier in Den Helder!! Even surfen op het internet leert me dat dit het vierde geval voor Europa is van een soort uit China en omstreken, een geweldige klapper dus!!

Meteen gaan de mailtjes heen en weer maar ik ben helaas pas 15:20 uit. Herman kan ook niet eerder van z'n werk weg dan 16:00 en als we dan om half vier de files bekijken wordenook niet echt vrolijk. Tevens zweeft in ons achterhoofd de wetenschap dat het half zes al donker is door de klok die gisteren is omgegaan en dus komen we tot de conclusie dat het helaas niet haalbaar is..

Dan zit er niks anders op om maar toch via de Crezéepolder naar huis te rijden. Daar zie ik ook al Hugo en zijn vader lopen en samen stoten we even later de twee grote piepers op die zich mooi laten zien in vlucht maar vooral ook goed laten horen. Uiteraard erg leuk maar het voelt toch niet als een bevredigende dag, zeker niet als ik thuis alle schitterende foto's van de langstaartklauwier zie langskomen. Nu dus maar hopen dat die nog even blijft zitten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten