dinsdag 1 februari 2011

Ridderkerk!

Zondag was er een pestvogel ontdekt in Ridderkerk. Vanmiddag daarom uit school door Ridderkerk gefietst omdat ik hem nog nooit in februari had. Als ik uit school naar Ridderkerk ga moet ik haast wel langs de witkopstaartmezen. Daar aangekomen kon ik helaas geen staartmezen vinden. Misschien was het te laat op de dag? Wel zat er nog een groepje kramsvogels, zo'n 20 waterhoenen en 3 kuifeenden.

Blauwe reiger

Hierna maar gelijk doorgereden naar de plek van de Pestvogel. Bij aankomst was er geen pestvogel te bekennen en na een kwartier nog niet. Toen ik besloot eens langs de bessenstruiken te lopen in plaats om ze van afstand af te kijken, vloog er tot mijn schrik opeens een kramsvogel een paar meter naast me op. Hij liet zich goed bekijken en fotograferen (uiteraard geen denderde foto's maar het is best lastig door een verrekijker foto's te maken..). Toen ik zo met die kramsvogel bezig was hoor ik opeens een pestvogel roepen. Als ik me omdraai zie ik hem bovenin een kastanje zitten. Na een tijdje gaat hij naar beneden. Eet 3 besjes, gaat weer in de boom zitten, gaat weer een paar besjes eten, etc. Hij laat zich dus wel leuk bekijken maar 'dankzij' de takken die er heel de tijd voor zitten lukt het me niet een goede foto te maken. Helaas...

Kramsvogel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten