woensdag 16 februari 2011

Vanmiddag was ik zoals gewoonlijk weer vrij en ben dus maar gaan vogelen. In het veld nog even gezocht naar een nonnetje wat ik eerder deze week op weg naar school al in een sloot had zien zitten. Hij laat zich echter niet vinden. Wel zitten er grauwe, canadese ganzen, nog steeds 3 smienten, een slobeend en ook de eerste scholekster en kleine mantelmeeuw weer. Vooral van de ganzen heb ik voor mijn doen erg mooie foto's kunnen maken.
Canadese ganzen
Grauwe ganzen
Ik vervolg mijn route door Rijsoord maar zie daar helaas weinig. Dan maar weer richting Waalbos. Al gauw zie ik tussen wat kok- en stormmeeuwen een kleine mantelmeeuw staan, ze zijn dus weer echt terug! Verder staat er ook nog een grote zilverreiger langs een sloot. Ik fiets weer verder langs het Waaltje maar zie verder weinig. Enkele buizerds, 5 blauwe reigers en verder meerkoeten etc. 

Grote zilverreiger
Bij de tennisbanen en voetbalvelden in Heerjansdam zoek ik nog even naar de grote lijsters maar ik kan ze dit keer niet vinden. Verder zitten er nog wel wat putters, sijzen, een groene specht en een vrij tamme knobbelzwaan die ik goed op de foto kan krijgen!

Knobbelzwaan
Aangezien ik nog wat tijd heb trap ik nog even door richting de Oude-Maas. Als ik er bijna ben hoor ik uit een bos(je) opeens goudvinken roepen! Ondanks dat ze zich niet laten zien een erg leuke waarneming!! 
Op de Oude-Maas zwemt tussen de kuifeenden zowaar nog een paartje brilduikers. Als ik probeer een normale foto van ze te maken vliegt er opeens een grote zaagbek over, niet verkeerd! Als ik langs de Oude-Maas terug naar huis fiets zie ik nog wat matkoppen en 2 scholeksters. 

Oude-Maas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten