dinsdag 17 februari 2015

Een oehoe op IJsselmonde!!!!

Gisteren is het echte leven weer begonnen in Wageningen, dus veel vogelen zit er even niet meer in. Gelijk werd ik met de neus op de feiten gedrukt toen er gisterenmiddag een oehoe in het hartje van Rotterdam bleek te zitten. Het feit dat de uil in Rotterdam-Noord zat verzachte de pijn iets, maar het blijft een goede soort voor Zuid-Holland natuurlijk!

Als ik vanochtend een berichtje van Laurens van der Padt krijg dat rond elf uur een oehoe is gevonden door Niels Godijn in bos Valckesteijn, blijkt opeens dat ik de misser van gisteren snel kan inhalen, en nog wel op IJsselmonde! Het college van vanmiddag laat ik dus maar even voor wat het is en zo stap ik uiteindelijk om half ver uit in Zwijndrecht. Eenmaal thuis kan ik gelukkig gelijk in een auto stappen, ideaal!

Onderweg krijg ik echter te horen dat de vogel is verstoord en is weggevlogen.. Ai.. Bij de plek aangekomen is de vogel nog steeds kwijt, maar gelukkig vind ik de vogel al snel weer terug niet ver van de oorspronkelijk plek! Een erg mooie nieuwe voor de IJsselmondelijst en nou niet direct eentje die ik had zien aankomen..
Baggerplaat van de oehoe
Onderweg naar huis kom ik in de polders van Rhoon nog een groepje knobbelzwanen tegen die ik natuurlijk niet zo kan laten lopen. Er blijken dan ook twee nieuwe geringde tussen te zitten, het blijft toch leuk die zwanen!
Knobbelzwaan KE20
Na thuis gegeten te hebben zit ik om half acht weer in de trein met een bizarre nieuwe IJsselmondesoort op zak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten