woensdag 15 oktober 2014

Twee handsoortjes in Meijendel

Deze week ben ik vrij en dus is er weer tijd om naar VRS Meijendel te gaan. Vandaag wordt er geringd dus om half negen, na heel wat vertraging, kom ik eindelijk aan in de duinen. Als ik de duinen in fietst hoor ik in een groep mezen opeens de bekende roep van een bladkoning. Een snelle scan leert me dat het in ieder geval twee blako's zijn, leuk! 

Op de ringbaan zijn al een hele kwak merels geringd en verder zijn er al veel zanglijsters en koperwieken gevangen. Deze laatste is nog een nieuwe handsoort net als een tapuit die vanochtend zomaar in de netten hing! Verder is het veel van het normale spul wat we vangen en is een grote gele kwikstaart nog een leuke bijkomstigheid. 

Koperwiek
Tapuit
Voor de totalen zie hier.

Voordat ik naar huis rijd check ik eerst nog even of de roodkeelpieper ook vandaag nog aanwezig is. Na een snel rondje blijkt dat inderdaad het geval, leuk! Verder loop ik nu niet zoals gisteren de polder door wat toen overigens nog wel een bokje, een overvliegende beflijster en een jagende smelleken opleverde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten