maandag 27 oktober 2014

Spaanse mus op de Mavla

Gisterenmiddag werd er op de Maasvlakte, ja wéér daar, een Spaanse mus gevonden door Garry Bakker langs de Misouriweg. Vanochtend had ik echter een verplicht college in Wageningen tot 10:15, en aangezien de vogel nog steeds aanwezig bleek te zijn zat ik weer in de trein richting Zwijndrecht. Iedereen ziet verder nog op school of is aan het werk, dus half één rijd ik alleen weg van huis richting de Maasvlakte voor deze nog nieuwe soort voor me.

Na een dik half uur rijden kom ik aan bij de bekende haag, waar ik al een aantal keren ben langs gelopen dit jaar, en laat de vogel zich meteen fraai bekijken in een vlier, bingo! Even later vliegt de vogel ook naar de andere kant van de weg waar die samen met een keep op de grond foerageert, hij laat zich daarbij bijzonder goed zien!

Spaanse mus                                                                 ©Gerjon Gelling
Even later vliegen er wat vinken op en is de mus ook opeens verdwenen, en aangezien ik vanmiddag weer terug wil naar Rhenen besluit ik nog even de arendbuizerd binnen te koppen alvorens de Maasvlakte te verlaten. Afgelopen zaterdagmiddag werd namelijk deze arendbuizerd, ongetwijfeld dezelfde als die van vorig jaar, op hetzelfde veld weer ontdekt.  Bij het veld aankomen is die niet gelijk in beeld, maar even later laat hij zich toch fraai vliegend boven het veld bekijken, wat een schitterend beest!

Om 14:56 stap ik weer in de trein richting Rhenen met weer een fraaie nieuwe soort erbij en nog een extra kers op de taart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten