dinsdag 22 mei 2012

Op z'n Leerbroeks

Vanavond ben ik even bij mijn opa en oma in Leerbroek. In de schuren tel ik in totaal zo'n 7 nesten van boerenzwaluwen, een stuk minder dan vorig jaar toen er zeker 12 paartjes op de boerderij aanwezig waren! Verder zitten er in de knotwilgen rond het huis wat ringmussen en witte kwikstaarten.

Als ik hierna het land in fiets zit er bij wat oude fruitbomen een grote lijster en laat een grauwe vliegenvanger zich horen. In de weilanden zie ik hierna vele grutto's die continu boven mijn hoofd vliegen en alarmeren, wat tureluurs, een scholeksternest, een slobeend en uit de sloten klinkt het geratel van een paar veenmollen, heerlijk!!
Scholeksternest
Grutto op de uitkijk
Als ik weer terug ga naar de boerderij vliegt er uit een knotwilg een steenuil weg en dat maakt het avondje  helemaal compleet!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten