woensdag 16 mei 2012

Een nachtegaal en een teleurstellende Sophiapolder

Vanmiddag besluit ik de Sophiapolder weer eens van een bezoekje te vereren. Als ik langs het zwembad fiets hoor ik uit een paar struiken de bekende zang van een nachtegaal. Toch leuk, zo midden in het dorp!

Bij de Sophiapolder aangekomen staat het water nog veel te hoog dus rijd ik nog wat over de omliggende terreintjes wat zowaar nog een tapuit oplevert. Als ik weer bij de Sophiapolder terugkom is het water wat gedaald en zie ik o.a. een lepelaar, wat tureluurs, oeverlopers en enkele kluten. Ondanks de hoge verwachtingen die we van het eiland hadden valt het tot nu toe er tegen. Op wat zilverplevieren en een poelruiter na heeft er eigenlijk nog niks gezeten en ook de aantallen steltlopers zijn heel erg laag. We zullen wel zien wat het nog op gaat leveren.

Plek van de nachtegaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten