dinsdag 3 januari 2012

Verzopen ochtendje

Ondanks de harde wind  vanochtend toch op de fiets gestapt om nog wat soorten aan de jaarlijst toe te voegen. Een klein uurtje later sta ik in de wijk Feyenoord, in Rotterdam, tussen de meeuwen naar een geelpootmeeuw te zoeken die hier al enige tijd zit. Het duurt niet lang voordat ik hem gevonden hem tussen de aanwezige kleine mantel- en zilvermeeuwen. De fraaie vogel laat zich leuk bekijken!

Geelpootmeeuw
Een pontische meeuw die al even lang in een paar haventjes verder zit kan ik helaas niet vinden dus besluit ik maar de grote havenstad te verlaten richting Barendrecht om daar bokjes en patrijzen te zoeken. Onderweg begint het helaas te regenen en ik heb keiharde tegenwind dus ik ben helemaal kleddernat als ik bij de Gaatkensplas aankom waar de patrijzen moeten zitten. Uiteraard zoek ik nog even de buffelkopeend op maar daar is ook niet zoveel aan te zien met dit weer.

De patrijzen en de bokjes zijn helaas onvindbaar en de zoektocht levert enkel watersnippen en de eend waar iets van een marmereend inzit op. De weg naar huis door wind, kou en regen levert nog wel 3 sijzen en een grote zilverreiger op. 

Thuis aangekomen kan ik enkele liters water uit m'n schoenen zitten en de stukjes stof die aan m'n lichaam plakken uitknijpen, heerlijk zo'n winter..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten