donderdag 30 mei 2013

Het is echt weer zomer

Vanmiddag ben ik ook weer vrij en ik besluit dus weer eens een rondje te fietsen in de omgeving. In Polder Sandelingen is weinig te beleven maar wel vliegen er aardig wat variabele waterjuffers, grote roodoogjuffers en mijn eerste watersnuffel rond. In Waalbos is het verder ook erg rustig, her en der zingt een bosrietzanger en kieviten vliegen continue panisch boven mijn hoofd. Bij een oud boomgaardje loop ik nog een rondje en dat levert nog drie nieuwe vlindersoorten op voor het jaar, twee hooibeestjes, een kleine vuurvlinder en een bruin blauwtje.
Bruin blauwtje
Kleine vuurvlinder
De laatste paar dagen ben ik eigenlijk  een beetje in de planten gedoken dus de blik is vanmiddag veel naar de grond gericht. De algemeenste ken ik nou inmiddels wel maar toch zie ik her en der weer nieuwe staan, wat het toch wel weer uitdagend maakt om op pad te gaan! Qua vogels is vanaf nu eigenlijk erg rustig op het eiland en de rest van de middag moet ik het dan ook doen met wat roodborsttapuiten, een groene specht en wat bosrietzangers. Het weer is misschien nog niet 's zomers maar wat vogels betreft is wél echt zomer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten