woensdag 25 juli 2012

De omgeving verkennen

Vanochtend maar gelijk een rondje door de landerijen naast het huis gefietst. Als ik de deur uitstap ook ik enkele zomertortels koeren en roepen er wat goudvinken. Zodra ik op de fiets stap moet ik natuurlijk links rijden, het is maar voor even want de rest fiets ik over 'public foothpaths'. Er vliegen overal roeken rond, er zingen enkele geelgorzen en telkens vliegen er voor me rode patrijzen op. Maar naast dit alles is het erg rustig.

Als ik thuiskom hoor ik taigaboomkruipers in de tuin. De kleine familie, twee ouders en een jong, laten zich mooi zien in de appelboom, fraai!

's Middags rijden we nog wat in de buurt en loop ik her en der nog door graslanden wat vijf rouwkwikstaarten, grauwe vliegenvanger, geelsprietdikkopjes, kleine vuurvlinder en verder het normalere spul oplevert.
Kleine vuurvlinder
Greppelsprinkhaan

Geelsprietdikkopjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten