woensdag 19 januari 2011

Weer mis...

Als ik vanochtend op school zit krijg ik sms'jes van Jan. Het begon met 'Alk is binnen en de 308 ook!' en dan: 'Kheb 'm nu op 10 meter, GAAF!!' Uiteraard is dat allemaal heel er gaaf maar niet als je op school zit en de leraar je perse 'vast' wil houden tot 15:00. Nou vooruit dan, je mag iets eerder weg zegt hij dus ren ik om 14:56 de school uit, spring in m'n regenpak omdat het plenst en cross als een gek weg richting Dordrecht.

Om kwart voor vier kom ik doornat van het zweet aan op de plek waar nog een paar vogelaars staan die er niet echt happy uitzien. Ze hebben de vogel dan ook nog niet gevonden. De komende drie kwartier blijft de vogel ook onvindbaar. Na een tijdje komen er vogelaars aan met berichten als: 'volgens een vrouw, is de vogel vanmiddag weggevlogen richting W'. Dan zakt de moed in de schoenen en heb ik ze maar op de trappers gezet en rustig naar huis gefietst.
Onderweg kom ik nog langs een slaapplaats van vinken, groenlingen en spreeuwen waar ik ook nog een keep tussen zie, maar ja...


De haven bij daglicht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten