donderdag 13 januari 2011

Helaas, geen casarca..

Vanmiddag uit school nog even gauw naar polders bij Zwijndrecht gefietst omdat daar pas nog een casarca was gezien in een groep nijlganzen. Als ik op de plek aankom zie ik al aardig wat nijlganzen zitten. Helaas vind ik de casarca er niet tussen. Behalve de vele nijlganzen foerageren er ook nog een grote groep houtduiven en zo'n 15 knobbelzwanen. Aan de andere kant van het dijkje waar ik op sta zie ik de groep zwanen zitten waar een tijdje geleden de kleine en wilde zwanen tussen zaten. Deze blijken inmiddels weer gevlogen. Ook foerageert er nog een grote groep kramsvogels met wat koperwieken ertussen en er lopen 4 buizerds op een dijk.



Als ik even later langs de Oude Maas sta zie ik slechts één krakeend en een fuut. Al eenden zijn weer pleiten door de dooi vermoed ik. Op de terugweg naar huis zie ik in de devel nog een groepje slobeenden zwemmen.


De Devel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten