maandag 4 september 2017

Fotogenieke beestjes in de Crezéepolder

Vanochtend heb ik nog vrij, dus ik besluit maar gewoon in de Crezéepolder te gaan tellen. Het vliegt echter niet of nauwelijks, dus na een bonte strandloper en twee boompiepers als hoogtepuntjes hou ik het voor gezien. Wel komt er nog even een paapje naast me op een paaltje zitten, fraaie beestjes zijn dat toch!
Paapje
De polder fiets ik hierna uiteraard nog wel even rond, wat om 10:07 toch nog een fraai overtrekkende visarend oplevert. Altijd leuk!


Visarend
Verder vermaak ik me nog met een mooie adulte porseleinhoen in een andere hoek van de polder. Als ik langs fiets zie ik 'm net het rietkraagje induiken, maar na even geduld komt hij er gelukkig weer uit wandelen. Een erg fraai beest!
Porseleinhoen
Naast de porseleinhoen komt ook nog een watersnip op het slik lopen, die zich ook nog leuk laat fotograferen.
Watersnip
Al met al een rustig ochtendje in de Crezéepolder, maar wel wat mooie fotografeerbare exemplaren van doorgaans lastige vogels. Die watersnippen zie je namelijk ook verdraaid weinig op en bloot op korte afstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten