dinsdag 30 juli 2013

Meeuwen op Urk

Vanochtend besluit ik maar weer gelijk even te kijken bij de kokmeeuwen in Steenwijk. Dit levert weer dezelfde geringde Duitser op als gisteren en verder kan ik helaas geen geringde ontdekken.

Na het eten vertrekken we uit het huisje naar Urk. Hier woont familie en ik kan hier uiteraard ook nog even naar meeuwen kijken als de rest door het stadje lopen. Het is even zoeken naar een goede plek om te voeren maar uiteindelijk lukt dat wel aardig op een strandje langs het IJsselmeer. Hier zie ik uiteindelijk een kokmeeuw uit Litouwen, twee Duitse en een Belgische zilvermeeuw. De Duitser G[AZ33], geringd als pul in de buurt van Hannover, was hier ook gezien in februari 2012 en daartussen niet. Dat zegt dus ook wel iets over de intensiteit van het aflezen hier.

Duitse zilvermeeuw G[AZ33] 
Naast deze geringde staat er ook nog een ongeringde pontische meeuw op het strand en scoor ik weer een paar nieuwe planten zoals schaafstro.

Pontische meeuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten