dinsdag 8 november 2011

Sophiapolder en ransuilen!

Vanmiddag als ik om kwart over vier thuiskom na een toets besluit ik nog even naar de Sophiapolder te gaan. Een korte blik op internet leert mij dat het om drie uur hoog water was dus het water moet nog wel aardig hoog staan. Bij aankomst blijkt dat inderdaad het geval, er staan een paar slikplaatjes boven water die vol zitten met vogels. Het licht neemt snel af maar tot een uur of vijf kan ik het gebied vanaf de Veerse dijk aardig bekijken.  De vogels die er zitten zijn voornamelijk kieviten, smienten, kokmeeuwen en wat wintertalingen.

Kokmeeuwen en smienten
Om kwart over vijf is het te donker en besluit ik bij de ransuilen te gaan posten. Om 17:24 komt de eerste ransuil eruit en in totaal zie ik er 8 uit komen, veel!! Vier laten zich nog even leuk jagend zien en er blijft er één lange tijd op een hek zitten, altijd leuk die beesten!

Ransuil

Geen opmerkingen:

Een reactie posten