woensdag 30 november 2011

Sophiapolder en planeten

Uit school vanmiddag weer naar de Sophiapolder gegaan. Bij aankomst zaten er nog aardig wat smienten, wintertalingen en kieviten maar omdat een paar werknemers met een bootje in de geul gingen varen en overal aan het meten waren vloog alles op. De meeuwen kwamen terug maar tussen de vele kok-, storm-, zilvermeeuwen en grote en kleine mantels kon ik niet direct iets leuks halen.

Grote mantelmeeuw (1ste winter)
Kokmeeuwen, stormmeeuwen, zilvermeeuwen en kleine mantelmeeuw
Grote mantelmeeuw (adult)
Hierna kijk ik nog even in het haventje bij de Karwei en na enige tijd heb ik drie ransuilen gevonden waarvan er eentje een beetje vrij zit. 

Ransuil
De afgelopen tijd houd ik me ook een beetje bezig met de planeten. Dankzij deze site heb ik intussen al Mars, Venus, Jupiter en Saturnus gezien, erg leuk en weer is iets anders..

Jupiter (met rechts twee van zijn vier manen

Venus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten