woensdag 9 november 2011

Meeuwen op de Sophiapolder

Om 15:34 is het hoogwater in Dordrecht dus vanmiddag weer naar de Sophiapolder gegaan. Om half drie sta ik op de Veerse dijk als ik het water in de polder langzaam  zie stijgen. Er zitten een paar honderd kokmeeuwen, een dikke honderd smienten, zo'n 50 wintertalingen, kieviten, grote en kleine mantelmeeuwen en ik zie een witgatje vliegen. Als het water nog iets verder gestegen is zie ik opeens een vrouwtje slechtvalk op de grond zitten, leuk! Even later zie ik haar samen met een mannetje op een kluit grond zitten.

Paartje slechtvalken
Tussen de meeuwen zie ik opeens een mooie adult geelpootmeeuw staan, fraai!! Waarschijnlijk hetzelfde beest dat er zaterdag ook zat maar daarom niet minder leuk! 

Geelpootmeeuw
Even later zie ik er opeens nog een andere meeuw naast staan en nadat Jan is gearriveerd kunnen we er een pontische meeuw van maken! De vogels laten zich leuk zien maar ik krijg de pontische helaas niet erg goed op de foto.

Links geelpootmeeuw, midden zilvermeeuw en rechts de pontische meeuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten