woensdag 28 september 2011

Eerste bokjes!

Het is prachtig weer als ik om half drie het schoolgebouw verlaat. Na even thuis langs te zijn geweest begin ik in Polder Sandelingen maar veel levert dat niet op. Wel nog de nodige tjiftjaffen en een ijsvogel. Bij Rijsoord fiets ik door een villawijkje in de hoop op een bladkoning maar tevergeefs. Hierna fiets ik gelijk door naar de sportvelden bij Heerjansdam maar ook daar vind ik groepen mezen en niets wat op een bladkoning lijkt.

Als ik genoeg bosje heb gezien struin ik nog even door het waalbos waar ik behalve negen watersnippen ook nog twee bokjes opstoot, leuk!! Ze vliegen vlak voor mijn voeten op waarbij de mooie gele rugstrepen mooi te zien waren. Helaas vielen ze in een slootje in waarbij ze niet meer te zien waren. Tevens zaten er ook nog 2 tapuiten alhier. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten