woensdag 14 september 2011

Toch wel aardig..

Gisteren heb ik een brief bij één van mijn bovenstaande personen afgegeven of ik misschien vandaag vrij zou kunnen krijgen door de harde westenwind wat goed is voor zeevogels. Hier kreeg ik het antwoord 'ja' op maar moest dan wel het zesde en het zevende nog naar school. Dat kon prima want de wind zou wat gaan afzakken na een uur of elf volgens windguru. Omdat Herman ziek was moest ik dus maar met de trein, ook niet erg voor een keertje. 's Avonds werd ik nog gebeld door Jan dat hij het ook voor elkaar gekregen had dus konden we samen de reis naar Katwijk maken.


Om 4:40 vertrok de sprinter richting Rotterdam Centraal waar we een half uur moesten wachten op de stoptrein naar Den Haag Centraal. Toen vanaf daar naar station 'De Vink' vanwaar we nog 9 kilometer te fietsen hadden naar hotel 'Savoy'. Gelijk bij aankomst hadden ze al een grauwe pijl in beeld en het duurde dan ook niet lang voor ik mijn eerste lifer binnen had. Even later volgde er nog één en in totaal zag ik er vandaag 6 voorbij vliegen waarvan 2 mooi te zien waren, de rest vloog erg ver weg.

Niet lang na de tweede grauwe pijl melde ook de eerste noordse pijlstormvogel zich en kwam mooi lang samen met een kleine jager, gaaf! Van deze pijlstormvogel zag ik er vandaag in totaal 9 naar het zuiden langstrekken. Behalve deze pijlen was ook een vaal stormvogeltje heel erg fijn, helaas kreeg ik hem wat laat in beeld maar desondanks liet hij zich schitterend bekijken, mijn derde lifer vandaag!

Jan-van-gent
Fotograaf: Jan de Jong
Naaste deze drie lifers vlogen er ook nog enkele grote en kleine jagers, een alk, bontbekplevieren, drieteenstrandlopers, jan-van-gent en rotganzen voorbij. Al met al een erg geslaagd vier uurtjes over zee kijken!

Toen we om iets voor twaalf weer op 'De Vink' stonden werd er omgeroepen dat er vertraging was door 'aanrijding met persoon', we moesten dus op Hollands Spoor overstappen om vervolgens bij Rotterdam centraal de trein weer te verlaten omdat ze niet verder reden. Vanaf daar dus naar de school gefietst en nog 2 uurtjes les gevolgd.


Al met al toch aardig dat we vanochtend even van het zee-geweld mochten genieten!!

Voor volledige telling zie hier (Er staan ook soorten op van de telling van 's middags als middelste jager , toen was ik uiteraard niet meer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten