woensdag 13 oktober 2010

Hij is er weer!

Vanmiddag zoals altijd weer begonnen in Polder Sandelingen. In het gebied zitten alweer 10 slobeenden, 2 wintertalingen, een tafeleend en 2 dodaarzen. Verder vlogen er nog een sijs en 3 veldleeuweriken over. Een stukje verder langs de Achterambachtseweg zaten no 4 goudhaantjes die zich erg mooi lieten zich op misschien 2 meter afstand! In Rijsoord was het verder erg stil met alleen een sijs die even een rondje vloog. Op een parkeerplaats van een restaurant zat een sijs luidkeels te zingen bovenin een els. Ik had dat nog nooit gehoord en het klonk erg grappig vond ik. Verder zaten er bij Waalbos een grote groep hout-, holenduiven, kauwen en kraaien, 78 kieviten en een grote zilverreigers. Ik was hier nog vroeg dus ik ben maar door Heerjansdam (in een wijk een matkop!) naar de Gaatkensplas gefietst omdat de Buffelkopeend weer present zou zijn. Eerst ook nog even langs de Kleine Duiker gereden waar een Bahamapijlstaart, 5 wintertalingen, 2 slobeenden en een smient zaten. Op de Gaatkensplas was de Buffelkop gauw gevonden. Eigenlijk heb ik niet eens stilgestaan om naar hem te kijken maar dat doet niet ter zake. Toen ik hier 'klaar' was nog even langs de Oude-Maas gaan kijken. In een rietkraag zat een waterral te roepen net als een baardman. De Baardman liet zich niet zien maar hij was wel weer een nieuw-soort voor de jaarlijst op IJsselmonde die nu op 163 staat. Verder zaten er hier nog een keep, 4 matkoppen waarvan 2 zich schitterend lieten bekijken, 41 watersnippen en een grote zilverreiger. Op de terugweg langs de Oude-Maas zie ik nog wat matkoppen en wintertalingen. Verder is het erg stil.

Zilvermeeuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten