donderdag 7 oktober 2010

Bladkoning!!!

Als ik om tien voor vier thuis kom uit school en in mijn mailbox kijk zie ik gelijk het mailtje staan: 'Jan-Kees Bossenbroek mailt: Bladkoning in Zwijndrecht!' Gelijk de plek bekeken en er als een gek naar toe gefietst. Jan dJ is al ter plaatse en hij heeft de vogel 3x horen roepen en een keer goed gezien en binnen een paar seconde heb ik ook de vogel in beeld!! Schitterend!! Hierna verdwijnt hij even in een andere boom om zich daarna nog 1x goed te laten zien waarna hij vervolgens onvindbaar blijft.. Erg jammer voor een vogelaar die de vogel dus op een paar minuten mist.

Ik ben echter erg blij met deze soort waardoor mijn lijst nu op 291 staat. Tevens is hij uiteraard ook nieuw voor mijn IJsselmonde lijst en voor veel meer lijsten..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten