donderdag 30 september 2010

Zanglijsters!!!!!

Als ik vanochtend naar school fiets zie ik al gauw groepen zanglijsters en dat blijft de hele ochtend een beetje doorgaan. Ik zie er ongeveer bij elkaar 750 met daartussen ook weer mijn eerste koperwieken. Andere jongens hebben de eerste 3 uur uit school geteld en kwamen om een aantal van 2500!!!

Vanmiddag weer naar het oosten van Ambacht maar de draaihals is weer pleite. Wel zit de boompieper er nog steeds. In andere braakliggende terreintje treffen we nog 2 boompiepers, een gele kwikstaart, heggenmussen, Min. 50 zanglijsters, een zwartkop en roodborsten. Ook is er de hele tijd trek van groepen kieviten.

Vanavond nog even naar mijn Opa en oma in Leerbroek. Onderweg zie ik wat roeken, 10 ooievaars en een paar grote zilverreigers. Op de plaats van bestemming zitten 2 steenuilen te roepen in een paar knotwilgen en ook hier hoor ik nog veel zanglijsters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten