woensdag 29 september 2010

Weer een Draaihals!!

Normaal gesproken klop ik altijd de bosjes aan de westkant van Ambacht en Jan aan de oostkant. Vandaag heb ik zin om het weer eens aan de oostkant te doen. Ik begin bij de Fast Ferry waar zwarte roodstaarten met succes hebben gebroed. Ik zie in totaal 4 vogels waarvan dus 2 beesten van dit jaar. Het mannetje heeft er zin in want die gaat luidkeels lopen zingen. Leuk!! Vervolgens kom ik al vogelend bij de Karwei. Daar tegenover langs de rivier ligt een heel stuk braakliggend terrein. Als ik erop loop zie ik al gauw een tapuit en als ik er bijna helemaal overheen ben heb ik er 6 opgeschreven. Ik wil bijna weer van het terrein afgaan als er opeens een vogel langs mij vliegt en voor mij invalt. Ik loop er direct heen, stoot hem op en determineer hem als draaihals. Erg leuk!! Al gauw weer wat mensen ge-sms't maar er komen er niet zoveel als bij de vorige twee. De draaihals laat zich aan behalve mij nog aan maximaal 10 personen zien. Verder zaten er in dit stukje ook nog een boompieper en er vlogen nog een bergeend, kolganzen en een veldleeuwerik over.

Draaihals

's Avonds vliegt er opeens een gierzwaluw boven de straat!! Erg gaaf en laat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten