donderdag 23 september 2010

Eerste sijs en goudhaan weer!

Vanochtend had ik de eerste 2 uur uitval en ik moest dus later beginnen. In die twee uur gelijk maar aardig gevogeld.

Eerst naar Polder Sandelingen zoals altijd. Er zaten samen met de gebruikelijke krak- en kuifeenden in een slootje nu ook 4 wintertalingen en 5 slobeenden. Verder was het vrij rustig maar er vlogen nog wel wat vinken, graspiepers, gele en witte kwikstaarten en een boompieper over. Na nog wat afgestruind te hebben behalve de gebruikelijke tjiftjaffen en fitissen ook nog een paapje gevonden.

Hierna weer naar een wijkje in Rijsoord gegaan omdat ik daar gisteren ook 3 zwarte mezen super had gezien. Nu in eerste instantie niet kunnen vinden maar na een tijdje zag ik er opeens 4. Helaas verdwenen ze weer in het vele groen wat aanwezig is in de wijk. Verder zaten er in deze wijk nog enkele sijzen, die voor mij weer de eerste van het jaar zijn en nog een goudhaan. Ook mijn eerste weer van het najaar. Vervolgens nog wat rondgefietst wat nog een grote groep van maarliefst 96 aalscholvers en 2 sijzen overvliegen opleverde.


Meerkoet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten