woensdag 15 september 2010

Zomertaling en Smelleken

Vandaag is het weer woensdag dus even naar het Polder Sandelingen. Van alle tapuiten en paapjes die er zaten is er nog 1 over. Een stukje verder op zit er tussen wat krakeenden een taling die actief aan grondelen is. Als ik er met de verrekijker heen kijk zie ik dat het een zomertaling is. Erg leuk en onverwachts! Na nog wat rond te hebben gefietst eigenlijk niks meer gevonden behalve nog 2 dodaarzen.

Vanavond naar mijn opa en oma geweest in Leerbroek. Voor het donker nog even het land ingelopen en dat was niet voor niks. In een wat ondergelopen stukje zaten 2 witgatjes en 7 watersnippen. Na een tijdje als ik een stukje heb gelopen vliegt er opeens een kleine valkje een eind voor me op wat een smelleken blijkt te zijn. Hij jaagt nog even in de polder en zet dan koers naar het zuidwesten, stoer! Verder zit er ook weer de eerste smient en 5 wulpen. Ook erg leuk waren 2 kemphanen die opeens laag tegen de wind in aankwamen en mooi voorbij kwamen net als nog 3 wulpen en een bruine kiekendief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten