dinsdag 14 mei 2019

Grote karekiet in Heerjansdam!

Gisterenochtend werd een grote karekiet ontdekt door Hans Bossenbroek in Polder het Buitenland van Heerjansdam. Aangezien ik niet in de buurt was en ook 's avonds pas laat thuis was, had ik geen enkele mogelijkheid om deze nieuwe soort voor mijn IJsselmondelijst op te zoeken. Grote karekiet is namelijk een soort die sinds 2006 niet meer twitchbaar was op het eiland en dus nog op mijn lijst ontbrak. Vanochtend vroeg heb ik gelukkig wel tijd, en als ik rond half 7 het gebiedje in loop hoor ik 'm uit de verte al krassen. Mooi! Na de roodhalsgans is het pas de tweede nieuwe soort dit jaar voor de IJsselmondelijst, maar wel een fijne! Hij laat zich leuk zien in het topje van de wilgen, maar aangezien m'n camera het heeft begeven zit een leuk plaatje er helaas niet in... Daarom maar een foto van Arne van Wingerden geplaatst om plaatje compleet te maken!
Grote karekiet                                           ©Arne van Wingerden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten