vrijdag 28 september 2018

Weer geslaagde ringacties in de Zegenpolder

Ook deze week ben ik nog in de Zegenpolder actief. Wel niet meer zo gestuctureerd als voorheen, maar desalniettemin ben ik erg nuttig geweest! Al zeg ik het zelf... Zo ving ik maandag een torenvalk, die vlak voor m'n netje een muis zat op te eten. Na het opvliegen belandde die zo keurig in m'n net, een gave vangst van dit jonge mannetje!
Torenvalk 1kj man (let op lichte punten op de handpendekveren - 1kj, staart- en koppatroon - man)
Verder ving ik een mannetje paapje maar liefst twee keer deze week. Maandag en vandaag. Het is nog het enige paapje in de polder wat ik heb gezien, maar deze heeft het dus wel naar z'n zin! Vandaag heb ik overigens ook een poging gedaan om graspiepers te vangen, wat met elf vangsten ook zeker niet onaardig was! Een sperwer ontsnapte helaas dan weer wel uit m'n netje, maar dat mocht de pret niet drukken.
Mannetje 1kj paap (let op zwartwitte staart)
Graspieper
Qua vogelwaarnemingen was het verder niet heel spectaculair, maar het najaar vordert wel gestaag. De eerste veldleeuweriken vlogen ook, en ook regelmatig wat grote gele kwikstaarten en sijzen. En natuurlijk veel graspiepers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten