maandag 16 juli 2018

Proefronde ringen voor akkervogels

In alle vroegte stap ik vanochtend op de bus richting Groningen om een dagje te gaan ringen. Voor de Werkgroep Grauwe kiekendief ga ik namelijk mijn scriptie schrijven, waarvoor ik ook vogels ga vangen in de polders van Rhoon voor poep- en ringonderzoek. Vandaag doe ik dus een proefronde met Raymond Klaassen in één van de mooiste akkergebieden in Groningen. Bij prachtig struweel hebben we de hele dag wat netten staan, waar nog veel vogels in vliegen ook! Het zijn met name grasmussen, maar ook echte akkervogels als kneuen, ringmussen, en een geelgors die het net weten te vinden. Samen met ook nog twee spotvogels is het een afwisselende vangsessie! Erg leerzaam en hopelijk gaat het voor mijn scriptie vanaf augustus ook zo geslaagd worden!
Ringmus
Kneu
Geelgors

Geen opmerkingen:

Een reactie posten