donderdag 11 december 2014

Paar uurtje op de Barneveldse vuilnisbelt

Vanavond moet ik in Ede zijn dus met een paar uurtjes eerder weg kan ik me nog even met de meeuwen op de vuilnisbelt van Barneveld vermaken. Zo gezegd, zo gedaan, en zo sta ik rond een uurtje of twee in een hesje gehesen naar de krijsende menigte te kijken. Wat een mooie plek is dit dan toch! In de woelige meeuwenbende weet ik uiteindelijk nog 8 geringde zilvermeeuwen af te lezen, 3 Duitse vogels, een Deense, een vogel van Texel en 2 vogels uit de kolonie van Amerongen en eentje van de Moerdijk.
Duitse zilvermeeuw G-XEEV
Naast geringde meeuwen zijn het hier eigenlijk toch wel de pontische meeuwen die de show stelen. Ik zie er uiteindelijk 11 in alle kleden, waarvan vogel geringd in Duitsland natuurlijk wel de kroon spant. Een drietal geelpootmeeuwen zijn ook nog aanwezig op de belt maar geringde vogels zitten daar helaas niet tussen.



Duitse pontische meeuw G[XLDT]
Al met al toch een paar leuke uurtje op de vuilnisbelt, toch maar wat vaker heen gaan deze winter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten