donderdag 5 april 2012

Waalbos

Het was alweer een tijdje geleden dat ik in Waalbos was geweest dus vanmiddag er toch maar even naar toe gegaan. Eerst in Polder Sandelingen nog even genoten van enkele zingende blauwborsten en ook de eerste boerenzwaluwen waar weer aanwezig.

Spreeuw

Blauwborst 
Krakeend (vrouw)
In het Waalbos zijn inmiddels drie stukjes van de grote landbouwpercelen omgetoverd tot natuurgebied en uiteindelijk moet heel het gebied eraan gaan geloven. In deze drie natuurgebiedjes was het goed toeven met een groep witte kwikstaarten met daartussen een rouwkwikstaart en mijn eerste gele kwikstaarten weer van het jaar.
Gele kwikstaart
Verder zie ik nog 5 tureluurs, een jagende slechtvalk en ook zijn de eerste kleine plevieren weer terug.

Kleine plevier
Vanavond nog even naar mijn opa en oma geweest in Leerbroek waar ik nog even heb genoten van de baltsende grutto's die er gelukkig volop beschermt worden, een steenuil en enkele ringmussen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten