woensdag 29 juni 2011

Stilte na de storm

Vanochtend eerst maar weer het 'land' in om te kijken naar de schade van de knotwilgen. In totaal zijn er iets van 5 kapot gewaaid maar  verder valt het nog wel mee. Behalve kapotte en hele knotwilgen zie ik ook nog een groene specht, spotvogel, roeken, bruine kiekendief, steenuil, ringmussen en een boomvalk.



Hierna vermaak ik me wat met het fotograferen van vogels op en rond de boerderij wat ook niet gauw verveelt. Eerst zijn een paar jonge boerenzwaluwen in de dakgoot het slachtoffer maar even later zijn ook een groene specht en bruine kiekendief de dupe. 


Boerenzwaluwen 
Groene specht

Bruine kiekendief
Als ik hierna hoor dat er langs een nabij gelegen weg aardig wat bomen zijn omgewaaid kan ik het niet laten er even heen te fietsen. Uit de verte zag ik de bomen al liggen dichterbij gekomen was het een bijzonder gezicht. De grote populieren waar niet afgebroken maar met wortel en al omgewaaid, hierdoor waren ook stukken asfalt verbrijzelt dus het moet met een gigantische kracht gegaan zijn.



Na het middageten stap ik weer op de fiets en om drie uur ben ik weer thuis al terugkijkend op een paar leuke dagen in de Weverwijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten