woensdag 22 juni 2011

Bramensprinkhanen!

Deze week heb ik toetsen dus ook vrij veel tijd. Na vanochtend mijn toetsen gemaakt te hebben nog even naar de Gorzen geweest waar een nieuwe soort sprinkhaan zit, de bramensprinkhaan.

Op de plek aangekomen kan ik ze nog niet gelijk vinden maar even later zie ik er toch één. Als ik deze aan het bewonderen ben zie ik in mijn andere ooghoek nog iets bewegen wat er ook een blijkt te zijn. Leuk!

Bramensprinkhaan
Qua vogels is het ook nog wel leuk met zingende zwartkoppen, tuinfluiters, tjiftjaffen en een koekoek. Op het Stille meer foerageren enkele zwarte sterns afkomstig uit Kinderdijk en er vliegt nog een purperreiger over. Tevens zitten er in het gras nog wat kustsprinkhanen en een grote roodoogjuffer.

Kustsprinkhaan
Hierna kijk ik nog even in de Crezéepolder waar nog steeds enkele gele kwikstaarten zaten te zingen maar ook zag ik de eerste juveniele vogel weer van het jaar. Tevens zat er nog een mannetje roodboorsttapuit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten