maandag 20 juni 2011

20000ste waarneming!

Afgelopen week weinig gevogeld maar nog wel een paar keer op sprinkhanen uit geweest in de buurt waarbij ik uiteraard nog wel wat vogels heb gezien maar niet iets om een stukje aan te wijden.

Grote groene sabelsprinkhaa
Vandaag was dat echter anders en na mijn toetsen Duits en natuurkunde vertrok ik met de trein vanaf Lombardijen naar Alphen aan den Rijn voor de gemelde grauwe fitis. De vogel was zaterdag al gehoord maar nog niet zeker en omdat het gisteren zondag was had ik vandaag mijn eerste kans om erheen te gaan.

Na een uurtje in de trein te hebben gezeten was de bestemming bereikt en kon ik beginnen aan een wandeling van 5 minuten naar de plek. Voordat ik er was hoorde ik hem al uit de  verte zingen en even later stond ik eronder. Wat een gaaf beest!! Fotograferen ging helaas niet omdat hij vaak in de kruinen van de bomen verbleef en erg bewegelijk was maar desondanks een schitterende 312ste soort en tevens mijn 20000ste waarneming op waarneming.nl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten