maandag 22 november 2010

Weer Witkoppen!

Vanochtend zag ik dat er gisteren door Dave van der Spoel 6 witkopstaartmezen in Ridderkerk waren ontdekt. Ik had dus besloten om uit school er langs te gaan. Om half twaalf kreeg ik opeens een sms'je van Jan dJ dat er een rotskruiper in Maastricht zat! Ik ben dus gelijk gaan afwegen met wie ik mee zou kunnen rijden. Uiteindelijk André L ge'sms't en uiteindelijk toch niet gegaan omdat toen de vogel net uit beeld was en omdat benzine ook niet gratis is. Achteraf gezien misschien een domme fout omdat ik als ik wel was meegegaan weer een nieuwe goeie soort had gehad, maar ja, achteraf gezien... Hopelijk komt er deze week nog wel een kans.

Dan toch maar uit school langs de witkopstaartmezen die opvallend gauw gevonden waren. In een grote groep staartmezen ontdekte ik er twee en daar bleef het bij. Deze wel erg mooi kunnen zien. Een zoekactie bij het Donckse bos leverde geen gehoopte boomklevers op. Daarom nog maar even naar de Karwei gegaan voor de boomleeuweriken. Deze waren gelukkig nog steeds ter plaatse en lieten zich redelijk aan de grond zien. Foto's maken zat er helaas alleen niet in bij mij maar Jan is het beter gelukt. (Zie het resultaat hieronder) In het donker wachten voor de ransuilen had ook weer succes. Dit keer hadden we (ik was met Jan dJ en Sietse K) er 7. Twee ervan lieten zich nog even mooi van dichtbij bekijken terwijl ze aan het jagen waren en ik heb ze ook roepend gehoord!! Al met al nog een mooi einde van de dag en hopelijk kan ik van de week de rotskruiper op mijn lijst zetten!





Boomleeuweriken
Fotograaf: Jan de Jong

Geen opmerkingen:

Een reactie posten