dinsdag 9 november 2010

De eerste...

Gisteren was ik een beetje in Polder Sandelingen aan het vogelen toen er opeens een groep van 7 adulte en één juveniele kleine zwanen overkwamen. Dit is nog een vrij lastige soort op IJsselmonde en het waren mijn eerste weer dus erg leuk. Verder had ik gisteren nog 3 wintertalingen, 5 slobeenden en 5 smienten in het gebied. Dit is eigenlijk ook de eerste winter dat er nu dagelijks smienten en wintertalingen in het gebied zitten!
Vanochtend had ik ook vrij dus ben ik maar even naar de Crezéepolder gegaan of er misschien nog iets zou zitten op de akkers. Er zat inderdaad wel iets maar niet iets heel schokkends of zo. Wel waren 53 watersnippen, ong. 225 kieviten, 2 kneuen, een keep en 11 veldleeuweriken nog wel het noemen waard. Het leukste was nog wel mijn eerste vrouwtje grote zaagbek van het najaar die overkwam vliegen. Ze volgde de rivier net als 4 grote mantelmeeuwen.
Toen ik uit school kwam zag ik dat er een pestvogel was gezien in Zwijndrecht. Aangezien ik er nog geen heb dit najaar zou het mijn eerste van het najaar zijn. Helaas bleek de vogel onvindbaar ondanks hulp van Jan dJ. Verder in de wijk nog een goudhaan, wat merels, zanglijster en veel overtrekkenden spreeuwen naar de slaapplaats bij Kinderdijk. Helaas dus, niet de eerste pestvogel van het najaar....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten