donderdag 19 augustus 2010

Sprinkhaneren

Vanochtend weer naar de crezéepolder voor sprinkhanen. Eigenlijk kwam dat omdat er pas bij mij een zuidelijke boomsprinkhaan in het huis zat en ik wou nog wel meer soorten hebben eigenlijk. Veel soorten had ik achteraf fout gedetermineerd maar ik had uiteindelijk wel krasser, ratelaars en bruine sprinkhanen.


Ratelaar


Bruine sprinkhaan

Qua vogels was het ook niet verkeerd want mijn eerste boompieper van het najaar was ook weer binnen. Hij zat kort roepend op een hoop mest en vloog toen weer verder. Erg leuk!!

's Middags ook in Polder Sandelingen geweest voor sprinkhanen. Hier erg veel gewone spitskopjes, wat zeggendoorntjes en ook enkele zuidelijke spitskopjes!! Verder weer veel bruine sprinkhanen en ratelaars en nu ook nog wat grote groene sabelsprinkhanen.


Grote groene sabelsprinkhaan


Gewoon spitskopje

Qua vogels nog een watersnip en wat kleine karekieten en rietzangers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten